Tuesday, June 2, 2009

i'm learning~~






dear blog~~ today is my 2nd day .. oh my... i'm so tired n always feel dizzy~~
diz morning i continue wat key in data cost center lam excell pastu dh siap mende tuh aku pun duk menonggg ajerrrr......cam bowink pun ade...pastu aku pun bangun n then tanye abg rezwan samada die ade nk aku tlg die wat pape x...pastu die kate ok die nk ajar aku mende baru...which is project capitalisation...kat sini aku kena recall blk ape yg aku blaja time aku amik dip akaun dulu..mak oi berkurun dh tuu...mane nk hengattt!!!die tanye aku memacam mane la aku nk tau blur2 je aku jawab..aku men belasah je hentam kromo mcm ngokngek btul aku rs time tu....pastu die bebel2 psl mende tuh aku dgr je wat2 fhm.....ting tong ting tong pale otak aku nk accept mende2 tuh die siap suh aku bace buku FRS(financial reporting standard) buku bebudak degree accountancy waiyaarrkkkk~~~mampuih den ahaks.....

pastu aku ckp la kat abg tuh"emm nape tgk kt division nih mostly major in account?pastu die ckp aah nape xserasi ke die ckp huhu....aku ckp xde la xserasi..leh je cube..blaja mende baru kan....pastu die ckp ala lagipun lau finance nak wat pe je...keje bank je la huhu..."~~then die ajar2 n tunjuk la satu contoh guna AFE form tuh~~so die kate aku kena gune kuase judgement aku wakaka ade ke aku kuase nih....atoiiii xkuase nyahhhh!!kt sini aku kena clasify sume expenses tuh sama ade die leh capitalise as asset or not~~sambil2 tuh die cite la setiap expenses yg kena ade lam project stesyen minyak petronas tuh.....contoh macam papan tanda yg ade tulis lambang petronas n letak all lambang bank yang ade or any fast food tuh die panggil MID sign , pastu kan ade certain stesen minyak yg ade separate tmpt isi minyak utk motor kan-- itu dorg panggil motorcycle island huhu, pastu bumbung2 stesen tuh dorg pgl canopy, and then surprise btoll floor mat slamat dtg yg de kt dpn pintu masuk kedai mesra tuh rega die 1 je rm450 mak oi bapak mahal huhu~~

then lps2 dh blaja2,aku pun try la wat satu form tuh ok gak la mule2 mmg la fenin2 biol2...huhu...tp cam penin lalat gak lagi hikhik....after aku dh try tuh aku pun tunjuk la n discuss ngn abg rezwan so far ok la die kate pastu trus die bg yg lain suh aku wat hahah....pastu leh x tetibe die tanye aku ...samada aku leh wat programming x....perghhh mane la aku tau...tanye la dak IT huhu....

urmm....kekadang lau bowink2 aku suke men tpon huhuh aku call internal je...tpon cikah tpon sha....huhu kdg2 cika pun call aku gak....kdg2 aku jenjln tgk fahmy wat pe...fahmy ni dak kelas a...die dpt division finance gak tp die wat taxation aku lak wat fixed asset mgmt....pastu td lunch hour leh x aku nye jam cepat 3minit amboi bukan men awal lagi nk turun bikin panas je kt org2 situ huhu...lantak la dh aku lapa n bowink...huhu...td lunch kt sblh BSN kt situ de gerai murah la lau nk compare ngan kt klcc tuh bapak mahal~~emm aku perasan kebanyakn staff sini jarang turun mkn n rmai gak yg bwk bekal save budget kot lgpun makann kt situ mmg mahal..plg murah pun kt tepi bsn tu aa...tp lau lmbt sikit mmg habis la..td pun aku dpt nasik ciput n ayam merah yg kecik xde isi sgt...xpe la...janji mkan...pastu g jenjln ngn sha kat suria...borak2 la ngn die...pastu br naik...lps tuh aku sambung la wat keje yg abg rezwan bg td wat2 tgk2 kire2 sedar xsedar jap je dh kul 5 huhu ~~mmg seronok la bile tgk jam dh kul 430...huhu lagi stgh jam dh leh blk yehuuuu....heaven nye dpt lik umah...leh berehat2..

ok la ~~takat nih je....nnti aku story agi k...

toddles!!

xoxo


0 comments:

Post a Comment